zondag 20 januari 2013

Getest: jam van Solofrutta

Ik houd er enorm van om op mijn dooie gemak rond te neuzen in de bio-shop. Al die geuren en kleuren, nieuwe producten ontdekken, recepten bedenken, niets leukers dan dat! Regelmatig breng ik dan ook iets nieuw mee naar huis. Mijn voorraadkast puilt dan ook uit van de potjes en blikjes!
Niet alle ontdekkingen zijn even geslaagd, maar af en toe is er een product dat een blijvertje is.

Zo ook de jam van Solofrutta. Ik ben echt blij met deze ontdekking! Deze jams zijn biologisch, volledig suikervrij (want gezoet met druivensap) en bestaan in een 5-tal smaakjes (onder andere abrikoos en bosvruchten).

bosvruchten links en abrikoos rechts

Mijn voorkeur gaat uit naar de vijgenjam. Die is zooooo lekker! Ik zou de pot gewoon met een lepeltje kunnen uiteten! Maar meestal doe ik een aantal schepjes in mijn havermoutpap, smeer het op mijn pannenkoeken of eet het op mijn toast.

de overheerlijke inhoud

De ingrediëntenlijst van de vijgenjam: vijgen, druivensap, citroensap. Gezond, toch?!


In België zijn deze jams (of confituren) van Solofrutta terug te vinden in de Bio-Planet van Colruyt. In Nederland ben ik ze nog niet tegengekomen. Iemand die weet waar ze nog te koop zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten